04.05.2025
В Україні досі знаходять снаряди Другої світової
Наразі Україна вважається найбільш замінованою країною в Європі. Це й не дивно, адже війна у нас ...
26.04.2025
Чорнобильська трагедія: нові виклики та перестороги
Щороку, в цей день світ згадує сумні та моторошні події – 38 роковини Чорнобильської аварії. ...
25.04.2025
Скільки ще олії залишилося в річці Південний Буг?
Останній місяць співробітники Центру екологічної інформації Гончарівки намагалися з’ясувати скільки ...
Те, що ми знаємо про наше суспільство
і навколишній світ, ми знаємо з мас-медіа.
Ніклас Луман
В Центрі екологічної інформаціїі був проведений тренінг «Як працювати з інформацією, якщо вам за 50+».
Сучасні мас-медіа мають дуже велику суспільну силу, вони активно впливають на громадську думку та на масову свідомість населення. У суспільстві, як ніколи раніше, проявляється особиста залежність кожного громадянина від тих емоційних і моральних потоків, які несуть ЗМІ.
Наразі в Україні гостро постало питання медіаосвіти, яка має на меті виховати такого споживача медіа, який міг би ефективно, вміло й безпечно користуватися інформаційно-комунікаційними технологіями.
Не викликає сумнівів, що процес отримання й опрацювання інформації – невід’ємна складова нашого життя. В епоху Інтернету ніхто не може контролювати потік інформації до аудиторії. І тут разом зі свободою слова приходить вседозволеність, у тому числі неякісна медіапродукція, аморальність, зневага до загальнолюдських цінностей та загроза інформаційному та реальному суверенітету держави. Звідси – гострота питання щодо розвитку медіаосвіти в Україні. Потрібно вчити всі категорії населення – від дошкільника до дорослої людини – медіаграмотно опрацьовувати інформацію зі ЗМІ, підвищуючи рівень освіченості.
Під час тренінгу учасниці поважного віку знайомилися з проблемою неякісної інформації в Інтернет, відкривали для себе що таке «бот», «троль», «клікбейт» та «фейк». Вони мали можливість на реальних прикладах навчитися бачити маніпулятивні заголовки та те, як іноді інформація перекручуюється (навіть з посиланням на джерела!). Наприкінці тренінгу були дані ознаки якісного тексту та поради, як не попасти під маніпуляцію. Серед корисних дій учасниці виділили й те, що «слід більше читати книжки».
Тренінг вела лекторка Кристина Боровкова, автор проєкту «Internet Guide», спеціаліст по роботі з інформацією. Вона зазначила: «Тренінг відбувся як здійснена мрія провести заняття з медіаграмотності для людей поважного віку, яка була підтримана "Пікнік ІДЕЙ"». Завершилася зустріч чаюванням та обговоренням тренінгу.